LOGO

Klimat

Wrz
21

Światowa premiera wodorowa

20-09-21-behydro-silnik.jpg

BeHydro, samodzielny silnik dwupaliwowy zasilany wodorem jest gotowy! Opracowany, zbudowany i wszechstronnie przetestowany przez spółkę Joint Venture, w której skład wchodzą belgijski konstruktor wielopaliwowych silników średniej prędkości ABC i belgijski gigant żeglugowy Compagnie Maritime Belge (CMB). Silnik o mocy 1 MW może być używany na statkach, w pociągach, lub jako standardowy generator prądu w szpitalu, fabryce lub centrum danych! BeHydro o mocy 1 MW może dostarczać ekologiczną energię elektryczną dla 3000 rodzin i zmniejsza emisję CO2 o 3500 ton. Wytwarza tyle energii, ile jedna turbina wiatrowa o mocy 3 MW lub 36 000 paneli słonecznych. Dzięki technologii dwupaliwowej silnik może nadal dostarczać moc, nawet jeśli nie jest dostępna energia odnawialna lub wodór! W oparciu o tę technologię można produkować również większe silniki, nawet do 10 MW.

- BeHydro wzmacnia niedawno ogłoszoną wizję UE dotyczącą wodoru i udowadnia, że transformacja energetyczna do zastosowań na dużą skalę jest dziś możliwa. Należą do nich główne silniki do żeglugi przybrzeżnej, śródlądowej i holowników, silniki pomocnicze do statków dalekomorskich, ale także pociągi i generatory prądu dla szpitali i centrów danych. Teoretycznie każdy duży silnik wysokoprężny można zastąpić silnikiem BeHydro – mówi Alexander Saverys, dyrektor generalny CMB.

W pierwszej fazie można wyprodukować 100 silników wodorowych rocznie, na podstawie szacunków dewelopera. Ponadto BeHydro opracowuje jednopaliwowy silnik wodorowy, który będzie gotowy do drugiego kwartału 2021 roku.

- BeHydro otrzymało już pierwsze zamówienie na dwupaliwowe silniki 2 x 2 MW, które zostaną zainstalowane na pokładzie HydroTug, pierwszego na świecie holownika wodorowego, którego domem będzie port w Antwerpii – mówi Tim Berckmoes, dyrektor generalny ABC.

Poprzez wtryskiwanie i spalanie wodoru w tych silnikach emisja dwutlenku węgla (CO2) zostaje zmniejszona nawet o 85%. „Ten rewolucyjny rozwój może doprowadzić do masowego ekologizacji statków, pociągów i generatorów energii elektrycznej” – czytamy w oświadczeniu firmy.

źródło: meethydrogen.com/news